T-scan ®3

Tandartsenpraktijk De Witte maakt gebruik van de moderne T-Scan®. Met dit instrument kan de tandarts een erg nauwkeurige scan maken van uw beet. Aan de hand van de resultaten van de T-Scan kunnen wij onder meer in één oogopslag zien welke tanden bij u het meest belast worden. De T-Scan werkt veel nauwkeuriger dan het articulatiepapier dat veel andere tandartsen nog gebruiken.

Veelvoorkomende klachten die het gevolg zijn van een onjuiste beet:

• Stijve kaken
  • Gevoeligheid van de tanden
  • Nek- of rugpijn

Meer informatie over de T-scan

Wilt u direct meer informatie of een afspraak maken met Tandartsenpraktijk De Witte? Neem dan contact met ons op.

Trainer (Myobrace van MRC)

Wanneer is een trainer noodzakelijk?

Bij het verkeerde manier van slikken (tong tussen de tanden i.p.v. tegen het palatum) en hypotonie van de lippen ontstaat een openbeet. Het slissen kan ook een oorzaak zijn van een openbeet. Vaak ontstaat tandsteen bij de ondertanden.

Wat doet een trainer?

Trainers zijn orthodontische hulpmiddelen om de dentale- en gezichtsontwikkeling van kinderen tussen de 5 en 15 jaar te verbeteren. Deze behandeling leidt tot een betere gezichtsontwikkeling bij kinderen.

Het succes van deze behandeling is het corrigeren van de positie  en functie van de tong, het verkrijgen van de juiste manier van ademen via de neus en het trainen van de mondspieren (wangen en  lippen) om goed te functioneren waardoor de tanden in de juiste positie komen te staan. De Myobrace® stimuleert de juiste  manier van slikken en ademhalen. Het gebruik van een trainer is een effectieve methode om een normale beet te herstellen. De noodzaak van een orthodontische behandeling kan daarmee geëlimineerd of sterk bekort worden.

Instructies:

De trainer dient gedragen te worden één uur overdag en na een adaptatieperiode van 2 weken ook ‘s nachts. Na  een half jaar kan beoordeeld worden of de behandeling  beëindigd wordt.

Zonder het dragen van een trainer is slechts weinig verandering.

Gebruik gewoon je tandenborstel en tandpasta om de trainer te reinigen. De tabletten Myoclean hebben een antibacteriële werking en kunnen 1 keer per week gebruikt worden.

Ga naar www.myobrace.com voor meer informatie.